tècniques d'estudi

Ensenyament presencial o en línia. Tria bé
Ensenyament 💻online o 👩‍🏫presencial: tria bé

Sí, sabem que ho estàs pensant: he de preparar-me mitjançant ensenyament presencial o en modalitat en línia?

Els nostres alumnes de Selectivitat, Accés a FP i títol de Graduat en ESO sovint ens fan aquesta mateixa pregunta. Som aquí per ajudar-te a prendre la decisió.

Una bona idea a l'hora de triar és posar els pros i els contres de cada opció i decidir quant pes tenen per a nosaltres. 

Ensenyament online

Un curs en línia té les següents AVANTATGES:

  • Flexibilitat i conciliació dhoraris: aquesta modalitat us permet personalitzar el vostre horari d'estudi, adaptant-lo a les vostres necessitats familiars, laborals i d'oci.
  • Accés global: pots estudiar des de qualsevol part del món. A més, els millors cursos en línia ofereixen accés multiplataforma: ordinador, portàtil, tablet o smartphone.
  • Varietat de recursos: vídeos, PDFs, qüestionaris, tasques, simulacres d'examen, activitats, kahoots, podcasts… La llista de recursos digitals per a l'aprenentatge en línia és interminable.
  • Accessibilitat: aquesta modalitat incrementa les possibilitats destudi de persones discapacitades, ja que ofereix opcions de personalització i eines dassistència que faciliten laprenentatge.
  • els costos: el darrer però no el menys important. Amb l'ensenyament en línia estalviaràs diners no només en el curs en línia, sinó també en desplaçaments, allotjament, manutenció, etc.

Per contra, l'ensenyament en línia en té algunes DESAVANTATGES:

  • Problemes d'autonomia i disciplina: no tots els estudiants estan preparats per estudiar des de casa. Aquest sistema de treball exigeix ​​prou maduresa i disciplina per complir les programacions didàctiques, ajustar-se a un horari i completar tots els continguts del curs.
  • la socialització: sí! socialitzar és fonamental per a laprenentatge. Les classes grupals, els grups de treball o la interacció amb els teus professos són fonamentals perquè estudiar es converteixi en un projecte meravellós.

Ensenyament presencial

Anem primer amb les AVANTATGES d'un curs presencial:

  • La interacció amb profes i companys: és un secret de domini públic: l'adquisició de coneixements és més productiva quan es realitza en grup. 
  • La immersió a la cultura de l'esforç: és com al gim: si veus cada dia els teus companys estudiar i preparar els seus exàmens, et sentiràs més fort per aconseguir-ho.
  • El feed-back instantani: en l'ensenyament presencial serà el teu profe qui, dia a dia, et vagi orientant per verificar que fas els passos adequats per assolir els teus objectius.
  • Experiència emocional i desenvolupament de les habilitats socials: normalment, l'època d'estudi prepara les persones per a la carrera professional i la vida adulta. A diferència de l'ensenyament en línia, experimentar l'ensenyament presencial amb una aula, profes i companys et prepararà per a multitud de situacions quotidianes que hauràs d'enfrontar al futur. Serà com fer unes pràctiques de vida real ;)

DESAVANTATGES de l'ensenyament presencial:

  • Limitació geogràfica: no tothom pot trobar a prop del seu lloc de residència una acadèmia adequada per preparar-se.
  • els horaris: els profes dels centres d'educació i formació també necessitem menjar, dormir i passar temps amb les nostres famílies i amics. Per això, generalment l'ensenyament presencial es fa de dilluns a divendres, en horari de matí o tarda. I no tots els estudiants es poden adaptar a aquest ritme.
  • el preu: per descomptat, l'ensenyament presencial és més car. Als costos operatius del Centre on et preparis has d'afegir l'allotjament, la manutenció i altres factors addicionals.

LA RESPOSTA

Si heu arribat llegint fins aquí és perquè voleu conèixer l'opinió d'algú expert en l'ensenyament. Allà anem:

  • Si ets un estudiant que necessita ajuda per organitzar-se, i el cost del curs entra dins del teu pressupost, no ho dubtis: tria ensenyament presencial. Si vius a Madrid, els nostres cursos presencials d'Evau, PCE UNEDasiss, Accés a FP Superior i Graduat a ESO són ​​la millor opció per a tu.
  • Si ets lluny del centre de preparació o si necessites ajustar el pressupost, tria ensenyament en línia. Però us recomanem escollir la millor opció possible. Si busques el millor curs online al preu més competitiu, has de revisar el que cursalia.online pot oferir-te.

I si encara tens dubtes sobre quina modalitat escollir, deixa'ns un comentari, o directament escriu-nos un WhatsApp.

Consells per estudiar - Centre d'Estudis Luis Vives
Com he d'estudiar?

Hola, #Vivers! Si ja has revisat el nostre article sobre com planificar el teu estudi, aquest també et pot interessar. De vegades, l'èxit de la nostra vida acadèmica no depèn tant de les hores que dediquem a l'estudi, sinó de l'aprofitament de les mateixes. Qualsevol bon consell per estudiar que et donin, es basarà en aquesta màxima.

Consells per estudiar - Centre d'Estudis Luis VivesSolem estar acostumats a organitzar-nos d'una determinada manera i ser força reticents a qualsevol proposta de canvi. José Pascual, pioner en la utilització de Tècniques d´Estudi i eines de Desenvolupament Personal i Relacions Humanes, afirma que “un dels errors més comuns és pensar que ja sabem com estudiar”. Si fins ara no n'hem obtingut els resultats desitjats, per què no canviar?

Comencem per fer-nos un horari per tal d'arribar als exàmens amb la totalitat de la matèria assimilada. Tracta que la teva sessió d'estudi comenci sempre a la mateixa hora i compleixi-la tots els dies de la setmana (sí, dissabtes i diumenge inclosos). Comença amb les assignatures de dificultat mitjana, continua amb les difícils i acaba amb les fàcils; dedica-li a cadascuna el temps que consideris necessari (ja aniràs veient si és suficient o no). Cada cop que acabis d'estudiar una matèria, deixa't uns minuts de descans.

No oblideu incloure l'oci en el vostre horari. Pensa que aprofitar millor les teves hores d'estudi suposa tenir més temps per fer aquelles activitats que més et vénen de gust.

Consells per estudiar: la importància de llegir ràpid

Estàs assegut ja i amb tot el material necessari sobre la taula? Doncs comencem. El teu objectiu és llegir ràpid i comprendre el que s'ha llegit. Anar pronunciant les paraules entorpirà aquesta tasca. Guiar-te amb el dit o un llapis, també. Hi ha una fórmula que et permetrà saber si la teva velocitat és adequada o no:

Nombre de paraules del text x 60 / Segons invertits en la lectura

NivellParaules per minut
Excel · lent260 o més
220-259
normal190-219
insuficient170-189
Molt deficient169 o menys

S'estima que al voltant del 50% del que s'ha llegit s'oblida només acabar. Això no ens ha de preocupar doncs, si aconseguim repetir el que hem estudiat amb les nostres paraules, la retentiva és molt més gran. Memoritzar “com un papagai” no té sentit, està comprovat que recordem amb més facilitat allò que hem assimilat o comprès. El consell per estudiar més important que podem donar-te en aquest sentit és que no intentis retenir-ho tot a la memòria (perquè, a més d'impossible, és inútil): resumeix i extreu l'essencial. Per allunyar-nos del tradicional aprenentatge memorístic, hi ha mètodes de sintetització i assimilació de continguts que et seran veritablement útils, com ara el subratllat, els esquemes, els resums o els mapes conceptuals. Fes-los servir també per als teus repassos, et seran de gran ajuda en les jornades prèvies als exàmens.

És imprescindible que observis tot allò que no funciona i ho vagis canviant. Tingues en compte que, probablement, no donis amb el teu “pla ideal” a la primera, sinó que hauràs d'anar polint el teu mètode fins a trobar el mode d'estudi que més s'ajusti a les condicions. Has de saber també que el pla de treball és personal: allò que a un li és molt útil, pot no servir de res a un altre. Cadascú ha de trobar la seva fórmula.

Millorar els nostres resultats acadèmics és a l'abast de tothom, només ens ho hem de proposar, establir un pla i ser constants amb la seva execució.

Esperem que aquest article us hagi estat útil i que aquests consells us serveixin per millorar la vostra forma d'estudiar i, amb això, els vostres resultats.

Claus per millorar als exàmens d'anglès de Selectivitat EvAU / EBAU / PAU o PCE - Centre d'Estudis Luis Vives
Claus per millorar els teus exàmens d'anglès

Hola, #Vivers! Molts alumnes que es presenten a Selectivitat oa les diferents proves d'accés que preparem fan els exàmens d'anglès. L'idioma estranger, a més, és troncal a tot el tram educatiu de secundària i batxillerat. Avui, la nostra professora d'Anglès, Sandra, intentarà resumir, en 7 claus, algunes de les pautes més importants per poder millorar la vostra nota als exàmens d'Anglès, sigueu alumne de secundària, batxillerat, Selectivitat EvAU, EBAU o PCE UNEDasiss, o de accés a cicles de Formació Professional.

Les 7 claus per millorar als exàmens d'Angles de Selectivitat EBAU o PCE UNEDasiss, proves d'accés, secundària o batxillerat

Abordar l'estudi de l'assignatura d'anglès pot ser fàcil si utilitzem totes les eines al nostre abast. Per sort, estem molt influenciats per l'anglès gràcies a la música, el cinema o la publicitat; cosa que ens oferirà moltes fonts de les quals adquirir vocabulari i estructures gramaticals.

1. Estructures gramaticals

El primer que hem d'intentar millorar i adquirir són precisament les estructures gramaticals. Les estudiarem, i després intentarem fixar-les mitjançant la realització d'exercicis com els que us proposem a classe ia l'Aula Virtual. També hi ha multitud de pàgines on podem fer exercicis en línia i obtenir les respostes de forma immediata.

2. Crear frases

També ens ajudarà a intentar crear frases utilitzant aquestes noves estructures.

3. Augmentar el nostre vocabulari ens ajudarà molt a l'hora de preparar els nostres exàmens d'anglès de selectivitat

Una altra part essencial de l'aprenentatge de l'anglès és augmentar el nostre vocabulari. Per a aquesta tasca serà crucial que intentem estimular la nostra curiositat, i cercar al diccionari totes les paraules noves que apareguin en qualsevol àmbit de la nostra vida. Això pot passar veient una sèrie en versió original, llegint un article en alguna xarxa social, jugant a videojocs o parlant amb algun estranger mentre estem de viatge.

4. Crear un quadern de vocabulari

Un bon mètode per retenir-les és anar anotant-les en un quadern de vocabulari. Aquest ha de ser una eina individual i, per ser veritablement útil, cal ser constants. Pel que fa als diccionaris, avui ja no cal disposar d'enormes diccionaris a casa, podem buscar paraules en el moment en què apareixen amb els nostres mòbils, si tenim connexió a internet. Hi ha molts diccionaris en línia, com el Collins English Dictionary, que és una bona opció. Tot i això, desaconsello l'ús de traductors com Google Translator, ja que didàcticament no ens ofereixen gaires possibilitats de millora.

5. llegir

Com esmentàvem al principi, podem ampliar vocabulari a través de nombroses vies com veure sèries i pel·lícules en anglès, o en escoltar música en anglès, però no ens hem d'oblidar que la manera més efectiva és llegint. Podem llegir lectures graduades per nivells, articles de diaris o revistes a internet sense oblidar-nos dels models d'examen que ens ajudaran a familiaritzar-nos amb textos argumentatius. L'últim pas per consolidar l'aprenentatge d'una paraula nova és intentar utilitzar-la, per tant serà important crear textos propis sempre que ens sigui possible.

6. Millorar la nostra expressió escrita és molt important als nostres exàmens de Selectivitat d'anglès

De fet, una altra part essencial de l'aprenentatge de l'anglès és millorar la nostra expressió escrita. Hem d'intentar que el nostre text redactat estigui separat per paràgrafs de introducció, desenvolupament i conclusió (ho remarquem perquè és el més important de tot). Quan se'ns demani una redacció, el primer que hem de fer és organitzar les nostres idees en un esquema, relacionant-les entre elles i ordenant-les jeràrquicament. Amb això ens referim a distingir si una idea és primària, secundària o terciària i si aquestes idees donen lloc a d'altres.

Per exemple, l'afirmació els telèfons mòbils són molt útils seria una idea primària que necessitaria una explicació, uns arguments que la donin suport, és a dir, les idees secundàries. Per trobar aquests arguments ens hem de preguntar el perquè de la nostra afirmació. Així, una possible idea secundària seria: ens permeten accedir a grans quantitats d'informació en qüestió de segons i comunicar-nos amb els nostres semblants de manera immediata. Les idees terciàries solen ser exemples que ens ajuden en la nostra explicació: nombroses aplicacions com WhatsApp o Google Maps faciliten la nostra vida laboral i personal cada dia.

Posició Per què?

  • Afirmació –> Explicació –> Exemple

7. Les 4 c's

Assegurem-nos que el text manté les 4 c's: coherència, cohesió, claredat i concisió. Coherència vol dir que tingui sentit i estigui relacionat amb el tema que se'ns planteja. Amb cohesió ens referim al fet que el text estigui unit, que les idees estiguin ben enllaçades entre si gràcies a l'ús de connectors i de frases d'enllaç, en definitiva, que tinguem una sensació d'unitat en llegir-lo encara que en puguem distingir diferents parts. També és important que el nostre text transmeti claredat, que s'entengui i que no se'n vagi per les branques ni sigui repetitiu, és a dir, que sigui concís. Ens serà de molta ajuda llegir textos similars als que haurem de fer per familiaritzar-nos amb l'estructura que hem d'emular.

Esperem que aquest article us hagi estat útil i us serveixi perquè els vostres exàmens d'Anglès de Selectivitat EvAU/EBAU/PAU o PCE, proves d'accés a FP, secundària o batxillerat vagin resultant cada cop més reeixits.

Si voleu posar en pràctica tots aquests consells, visiteu la nostra pàgina de models d'examen. Hi trobareu exàmens de selectivitat EvAU / EBAU / PAU o PCE d'Anglès dels darrers anys amb què podreu practicar i posar a prova els vostres coneixements. I si voleu estar al corrent de les darreres novetats sobre la nostra escola i les activitats que realitzem, visiteu el nostre perfil d'Instagram. Ens veiem a l'Acadèmia!

Exàmens Selectivitat EvAU/EBAU/PAU i PCE de Llengua de Madrid - Centre d'Estudis Luis Vives
Claus per fer un bon examen de Llengua

Hola, #Vivers! La majoria de les proves d'accés per a les quals es preparen els alumnes de la nostra Acadèmia a Madrid, com la Selectivitat tant EvAU com PCE UNEDasiss, inclouen als exàmens de la fase troncal o general el de Llengua i Comentari de Text. Aquesta assignatura és troncal general a ESO i Batxillerat. En general, és una matèria dificultosa per a l'alumnat.

Avui, la nostra professora de Llengua, Ana, intentarà resumir, en 7 claus, algunes de les pautes més importants per poder millorar la vostra nota als exàmens de Llengua i Comentari de Text, siguis alumne de secundària, batxillerat, selectivitat EvAU/EBAU/PAU o PCE, o d'accés a cicles de formació professional, a Madrid oa qualsevol altra comunitat autònoma.

Les 7 claus per fer un bon examen de Llengua de Selectivitat EvAU EBAU PCE UNEDasiss, proves d'accés a FP, secundària o batxillerat

Realitzar un bon examen de Llengua és fàcil, si saps com. Veurem algunes pautes que t'ajudaran a preparar i resoldre correctament un examen de llengua:

1. Inverteix temps a llegir el text tantes vegades com calgui fins haver-lo comprès.

És important llegir les preguntes primer i després llegir el text. Llegeix cadascuna de les qüestions que hauràs de resoldre. Fes una ullada general a tot l'examen per tenir present què et preguntaran. Dedica-li a aquesta activitat uns minuts.

A l'hora d'abordar el text, tingues present que llegir diverses vegades el fragment donat no és perdre temps, sinó invertir-lo. Val més dedicar uns minuts a entendre-ho correctament que començar a contestar amb precipitació. En aquest aspecte, una bona primera lectura comprensiva us estalviarà temps. Darrere d'ella, t'hauràs quedat amb la idea general del text proposat. En una segona lectura pots anar subratllant les idees principals i, com ja has fet aquesta lectura inicial de les preguntes de l'examen, pots anar subratllant aquelles coses que ja saps que et seran útils. La tercera lectura serà de comprovació.

El full de l'examen és teu. Anotar-hi el que necessitis t'estalviarà múltiples «passeigs» de les qüestions al text i tornada a les qüestions.

2. Para especial atenció a la literatura.

Organitza't prèviament, programa el teu estudi. Estudiar els temes de la tirada impedirà que et facis una idea clara de què passa en cada període i quins són els noms més importants. Realitza els teus propis eixos cronològics i esquemes perquè t'ajudin a retenir i recordar-ne el contingut amb un sol cop de vista.

No et preocupis per explicar aquelles dades que no condicionen la producció literària del moment, ja que ocuparàs espai i perdràs temps. Centra't en els grans fets històrics o socials que repercuteixen a nivell literari, són els únics que en donen nota.

3. Practica textos argumentatius, són els més freqüents.

Si fas una ullada a les darreres convocatòries, els exàmens que proposen són textos periodístics, articles d'opinió. Familiaritzar-te amb ells t'ajudarà a millorar la teva comprensió lectora i capacitat de síntesi, ampliar el teu vocabulari, captar amb més rapidesa l'estructura del text…

A més, llegir sovint textos argumentatius et serà especialment útil per preparar la pregunta en què tu mateix has de redactar la teva opinió de manera cohesionada i coherent sobre el tema proposat.

4. Cuida tant l'ortografia com la cal·ligrafia.

Com bé sabràs, els errors ortogràfics es penalitzen. Para especial atenció a les titlles i posa-les segons escriguis la paraula, no en el repàs final del text.

5. Controla temps i espai.

Un dels problemes més grans d'aquesta prova és el temps de què es disposa. Avança't a les qüestions en la mesura que et sigui possible (ho explicat al primer consell). Anota de forma esquemàtica les respostes a les preguntes de desenvolupament perquè quan les vagis a redactar no t'estenguis més del que cal

6. Respon totes les preguntes.

Un espai en blanc mai no suma punts. Encara que no estiguis segur al 100%, intenta contestar totes les preguntes de l'examen. Raona, relaciona el que t'estan preguntant amb allò que coneixes bé, sigues lògic i breu.

7. Repàs final.

Probablement hi hagi algun error ortogràfic fruit de la rapidesa amb què responem. Reservar uns minuts per a un breu repàs final et serà molt útil. Potser alguna d'aquestes idees que sabies però no aconseguies recordar (nom o obra d'un autor determinat) et vinguin en aquest moment.

Esperem que posis en pràctica aquests senzills consells perquè els resultats als teus exàmens de Llengua de Selectivitat EvAU, EBAU o PCE UNEDasiss, de proves d'accés a FP, de secundària o de batxillerat, de Madrid o de qualsevol altra comunitat autònoma siguin cada dia millors. Si vols practicar abans dels exàmens, pots visitar la nostra secció de models d'examen, on trobaràs models de les diferents proves dels darrers anys. I si vols estar al corrent de les darreres novetats sobre la nostra escola i les activitats que realitzem, visita el nostre perfil d'Instagram. Ens veiem a l'aula!

Claus per millorar als teus exàmens de Matemàtiques de Selectivitat EvAU / EBAU / PAU o PCE - Centre d'Estudis Luis Vives
Claus per al teu examen de Matemàtiques

Hola, #Vivers! Matemàtiques és una de les assignatures més importants en qualsevol sistema educatiu. Tant que la majoria de les proves d'accés a estudis superiors tenen com a matèria troncal aquesta assignatura que apareix a ESO i Batxillerat. Avui, la nostra professora de Matemàtiques, Charo, ens explica les 7 claus per preparar adequadament els exàmens de Matemàtiques en un vídeo que pot ser útil per a alumnes de secundària, batxillerat, selectivitat EvAU EBAU o PCE UNED, o d'accés a cicles de formació professional .

A moltes persones la paraula matemàtiques els causa marejos i nàusees, però nosaltres coneixem un remei infal·lible contra aquest malestar. Amb una cullerada del xarop 'El buen profesor' i els consells següents aconseguiràs que els símptomes desapareguin.

Les 7 claus per aprovar els exàmens de Matemàtiques de Selectivitat EVAU EBAU o PCE UNEDasiss, de proves daccés a FP, secundària o batxillerat

1. Practica cada dia durant 30 minuts

Per aconseguir un cos 10 cal fer exercici durant tot l'any. De la mateixa manera, per tenir el cervell en forma cal estudiar amb assiduïtat. Un requisit indispensable per dominar l‟assignatura de Matemàtiques és la pràctica. Entrenar diàriament és fonamental per aconseguir fluïdesa operant i per consolidar els continguts adquirits. Fer cada dia un parell d'exercicis relacionats amb els continguts vistos a classe o passar els apunts a net són estratègies molt útils per assegurar-ne l'aprovat. Et recomano que comencis fent problemes que ja tinguis solucionats. Enfronta't a un problema només quan sàpigues fer tots els exercicis resolts. Perquè aquest consell sigui efectiu, abans de posar-te a practicar procura haver entès bé els continguts que s'han explicat a classe. Pregunta qualsevol dubte al teu professor. És possible que mentre estiguis repassant et sorgeixin noves qüestions, si és així apunta-les i comenta-ho al professor a la següent classe.

2. Llegeix detingudament l'enunciat i, si pots, fes un dibuix

Si vols enfrontar-te a un problema i no morir a l'intent procura:

  • Llegir l'exercici detingudament, tantes vegades com calgui, per assabentar-te del que t'estan demanant. Moltes vegades sabem fer el problema, però com que ens parlen a 'arameu' i no ens assabentem, no ho resolem. Conclusió: tradueix l'enunciat al teu idioma.
  • Quan hem entès el problema procedim a recopilar la informació que conté. Un bon truc és anar analitzant cada oració per separat, ja que cada frase anirà aportant una sèrie de dades diferents.
  • Encara que no siguis Picasso és recomanable que facis un esquema o dibuix que reflecteixi el problema (en anàlisi i en geometria és un requisit gairebé obligatori). Generalment representar les dades, a més d'ajudar-nos a entendre l'exercici amb més profunditat, ens permet trobar-ne la solució o solucions. De fet, en molts casos la representació gràfica s'admet com a resposta.
  • Per acabar, treu el teu arsenal de fórmules i mans a l'obra. Només ens queda connectar la informació obtinguda per aconseguir donar resposta a allò que ens demanen.

Aquest punt és especialment important al´hora d´enfrontar-nos als exàmens de Matemàtiques, ja siguin de Selectivitat EvAU EBAU o PCE UNED, d´una prova d´accés a cicles formatius od´un examen de secundària o batxillerat, ja que en els exàmens és quan més nerviosos ens posem i més errors cometem per no llegir amb deteniment allò que ens demanen.

3. Revisa els càlculs

Una màxima dels exàmens de Matemàtiques, ja siguin EBAU o PCE, és revisar els càlculs. Entre els nervis i les minúscules tecles de la calculadora el més difícil és no equivocar-se. És recomanable fer una revisió en acabar cada exercici i no al final de lexamen. Si la revisió no es fa de manera progressiva és més fàcil perdre's i no adonar-se dels errors que hem comès. Personalment crec que és preferible fer dos problemes bé que fer-ne cinc malament. Un altre detall important és procurar ser net i endreçat. Els professors ho valoren molt.

4. Aneu amb compte amb el mode de la calculadora (DEG o RAD)

Imagina't com seria d'horrible haver fet un examen impecable i tenir tots els càlculs malament a causa d'una mala programació de la teva calculadora. Per evitar que això passi, vigila que la teva eina més preuada estigui en la manera correcta. Recorda que la teva calculadora ha de tenir el mode 'DEG' activat si en les operacions que realitzaràs els angles estan en graus, i tenir el mode 'RAD' activat si els angles estan en radians.

5. Matrius i determinants

Com vosaltres ja sabeu, hi ha certes estratègies que cal manejar amb facilitat, ja que amb seguretat necessitem aplicar-les en algun moment de l'examen. Pel que fa al bloc de matrius i determinants, calcular matrius inverses i resoldre determinants són dues coses que cal saber fer amb els ulls tancats. Hi ha diverses maneres de trobar la matriu inversa d'una matriu, però normalment se sol calcular usant una fórmula en què intervenen la matriu adjunta de la matriu transposada i el determinant. Suposo que després de llegir aquest paràgraf t'han entrat esgarrifances, perquè això no torni a passar repassa aquests conceptes. Una altra eina imprescindible és la famosa 'Regla de Sarrus' que serveix per calcular determinants de dimensió 3×3 (ordre 3). Cal saber resoldre determinants qualsevol dimensió, però els determinants d'ordre 3 són els que apareixen més en els exercicis.

6. Geometria

La geometria és una de les ciències més antigues. Els babilonis i els egipcis van ser els primers a fer servir aquesta branca de les Matemàtiques per resoldre problemes de la vida quotidiana.
Conèixer i manejar certes estratègies geomètriques poden ser de gran utilitat, no només per aprovar el nostre examen, sinó també per solucionar problemes de la vida real. Manejar el producte escalar, el producte vectorial i el producte mixt és important, ja que us servirà, entre altres coses, per poder calcular àrees i volums. Així mateix, saber construir els diferents elements geomètrics (punts, rectes i plans) i calcular-ne les posicions relatives i distàncies també és rellevant. T'aconsello que facis un resum amb totes les fórmules per poder consultar-les en qualsevol moment.

7. anàlisi

Com la geometria, l'anàlisi de funcions és una de les parts més agraïdes de les Matemàtiques ja que podem visualitzar les possibles solucions dels exercicis mitjançant la seva representació gràfica. Possiblement el que comporta més dificultat és derivar i integrar, però amb un bon professor i una bona taula no tindrem cap problema. Només cal seguir les regles i practicar. També cal saber calcular límits, entre altres coses per poder representar funcions (càlcul d'asímptotes, estudi de la continuïtat i derivabilitat…). Això implica conèixer els tipus d'indeterminacions que hi ha i les diferents estratègies que hi ha per resoldre-les. Si aconsegueixes manejar-te en aquests dos àmbits tens la major part de la feina feta.

Espero que aquest sigui el començament d'una gran amistat amb les Matemàtiques i que aquests consells us serveixin perquè aproveu els vostres exàmens de Matemàtiques de Selectivitat EvAU EBAU o PCE UNEDasiss, de les proves d'accés a FP o de secundària o batxillerat. Si voleu practicar amb exàmens reals, visiteu la nostra pàgina de models d'examen, on trobareu exàmens de convocatòries anteriors de totes les assignatures de les diferents proves. I si voleu estar al corrent de les darreres novetats sobre la nostra escola i les activitats que realitzem, seguiu-nos a Insta.

Per part meva ha estat un plaer poder oferir-vos la meva ajuda. Recordeu que estudiar Matemàtiques és com estudiar un idioma, al principi no ens assabentem de res, però segons anem progressant acabem entenent. I creieu-me, és molt útil saber mats.

Claus per millorar als teus exàmens de Geografia de Selectivitat EvAU / EBAU / PAU o PCE - Centre d'Estudis Luis Vives
Claus per al teu examen de Geografia

Hola, #Vivers! La majoria de les proves d'accés a estudis superiors, a l'itinerari de ciències socials i humanitats, tenen com a matèria específica Geografia. Aquesta assignatura és específica d'itinerari a ESO i Batxillerat. En general, és una matèria que exigeix ​​a l'alumne el domini d'una sèrie de tècniques específiques. Avui, la nostra professora de Geografia, Elena, us explica les 7 claus per preparar adequadament l'examen de Geografia, vídeo que pot ser molt útil per a alumnes de secundària, batxillerat, selectivitat EvAU, EBAU o PCE UNEDasiss, o d'accés a cicles formatius de grau superior.

Les 7 claus per fer un bon examen de Selectivitat EvAU EBAU o PCE UNEDasiss de Geografia

1. Aprèn a resoldre exercicis pràctics:

L'assignatura Geografia és teòrica i pràctica. Els seus exercicis es basen fonamentalment en la teoria, però és preferible seguir un guió a l'hora d'abordar-los.

Hi ha una gran varietat de pràctics, podríem dir gairebé infinits, però no obstant això n'hi ha una sèrie que són els que més es repeteixen en exàmens i són els més característics de cada tema.

Els exercicis que has de mirar la seva realització sempre que estudiïs geografia són els següents, i els podem dividir en: gràfics (climogrames, piràmides de població, règims dels rius, cliseries i sectorials) i mapes (tramats o de coropletes i mapes del temps) .

Si tens en compte aquests pràctics i estudies la seva realització tindràs molt guanyat a Geografia.

2. Conéixer les definicions:

Geografia hem comentat que és teòrica i pràctica. A l'apartat de teoria es poden obtenir una infinitat de definicions.

Les definicions surten sempre als exàmens d'aquesta assignatura, però cal estudiar-les o fins i tot extreure-les del temari, ja que ens poden clarificar molt el contingut del que estem parlant. Un bon geògraf ha de saber definir qualsevol cosa. Perquè no les haguem de memoritzar totes, el millor és que entenguem què vol dir i les definim amb les nostres pròpies paraules.

3. Aprendre's el mapa polític d'Espanya i Europa:

Els mapes a Geografia són una cosa bàsica. Podem recordar allò estudiat al llarg de la nostra vida i si no és així, aprofitem per conèixer Espanya i Europa.

Cal aprendre les comunitats autònomes i províncies espanyoles i els països i capitals d'Europa, que fins i tot podem veure el costat positiu i veure'l el costat útil per a futurs viatges, etc.

Els estudiants de Geografia per a PCE UNEDasiss normalment teniu especials problemes per memoritzar aquests mapes. Per estudiar-los es poden fer servir atles, però si volem fer servir les noves tecnologies hi ha mapes interactius a Internet que ens facilitarien l'estudi.

4. Aprendre's el mapa físic espanyol:

Com hem dit anteriorment els mapes és una cosa bàsica i important. Com cal aprendre's el mapa polític, cal reconèixer el relleu d'Espanya. Per exemple, els rius més importants, els pics més alts, sistemes muntanyosos…

Ens podem ajudar tant de l'atles com de jocs interactius per Internet.

5. Correcte maneig del lèxic geogràfic:

Encara que no siguem geògrafs cal saber explicar-se de manera adequada, fer servir un vocabulari ric i adaptat a l'assignatura. Poso un exemple perquè es vegi clar: «les províncies de dalt del mapa», aquesta forma no és correcta, s'hauria de dir «les províncies del nord de la península o les províncies del nord peninsular». Això s'aconsegueix llegint els temes i escoltant el professor perquè vegem com s'expressa.

6. Cuida l'ordre i la neteja:

Si heu de respondre preguntes llargues referents a certs apartats d'un tema cal procurar cuidar la redacció; ha de tenir un ordre i tenir cura de la coherència entre les parts. A més de lliurar l'examen net, sense ratllades. Per això pensa abans de respondre, ordena les teves idees o fins i tot utilitza un full brut per aclarir-te.

7. Reviseu les faltes d'ortografia:

La Geografia té moltes paraules en majúscula com rius, sistemes muntanyosos, províncies,… (riu Ebre, Sistema Central, Càceres,…) per això revisa l'examen abans de lliurar-lo per rectificar les faltes que trobis, no volem perdre puntuació d'aquesta manera.

Esperem que us hagi estat útil i que pugueu treure'n el màxim profit a l'hora de preparar els vostres exàmens de Geografia de Selectivitat EvAU/EBAU/PAU o PCE UNED, o de proves d'accés a FP. Si voleu practicar amb exàmens reals, visiteu la nostra pàgina de models d'examen, i si voleu estar al corrent de les últimes novetats sobre la nostra escola i les activitats que realitzem, visiteu el nostre perfil d'Insta. ens veiem a classe!

Claus per millorar als vostres exàmens d'Història d'Espanya de Selectivitat EvAU / EBAU / PAU o PCE - Centre d'Estudis Luis Vives
Claus per a Història d'Espanya

Hola, #Vivers! L'assignatura d'Història d'Espanya és una de les que més els costa costar estudiar als alumnes dels nostres cursos de preparació de selectivitat. És una assignatura principalment teòrica, en què hi ha gran quantitat de dates i dades per memoritzar. Però per ajudar-vos en la preparació dels exàmens, ja siguin de Selectivitat EvAU/EBAU/PAU o PCE UNED, avui us portem un vídeo on el nostre professor d'Història d'Espanya, Ángel, ens mostra les 7 claus per a un correcte aprenentatge de assignatura.

Les 7 claus per preparar els exempts d'Història d'Espanya de Selectivitat EvAU/EBAU/PAU o PCE UNED

1. Comprensió lectora

Història d'Espanya és una assignatura fonamentalment teòrica i, per tant, té molta lectura. A l'hora de llegir els temes, el més important és comprendre el procés i els fets que tenen lloc. Cal pensar en l'assignatura com una pel·lícula, en què veurem una sèrie de personatges que s'entrellacen amb uns fets. Això ens en facilitarà la comprensió quan l'anem llegint i així evitarem caure en la memorització de la matèria sense entendre que ens ha volgut explicar.

2. Esquematització

Com que l'assignatura d'Història és molt extensa, per poder concretar en els conceptes i aclarir-nos nosaltres mateixos és convenient recórrer a l'esquematització, és a dir, realitzar esquemes de cada apartat per ajudar-nos a sintetitzar el contingut. Aquest esquema el podem tenir al cap fins i tot quan fem l'examen i així portar un ordre en el desenvolupament de la pregunta.

3. estructura interna

Els temes del segle XIX i segle XX tenen una estructura interna, és a dir, tots aquests temes compten amb una introducció o preàmbul que ens situa a l'acció, vénen seguits per les causes dels fets, després el procés en si (normalment són processos polítics que canviaran el curs dels esdeveniments) i finalment unes conseqüències (aquestes vénen unides a un grup polític opositor al procés que ha passat). Si tenim això en compte adquirim una visió global dels esdeveniments i temes, ja que es repeteixen en tots.

4. Eliminar la nostra opinió

És inevitable a Història fer judicis polítics del que va passar en el passat i fins i tot posicionar-nos en un bàndol. Això és una cosa que sempre cal eliminar dels nostres exàmens. No cal fer judicis de valor o fer la nostra impressió política, ja que la Història ha de ser analitzada amb objectivitat. A més, pot ser que la persona que llegeixi el nostre examen no comparteixi la nostra opinió i no li agradi el que llegeixi. Així que la nostra opinió és només nostra i entendre que un examen no és un moment de debat ni confrontació.

5. Conceptes bàsics  

Els continguts per preparar l'examen d'Història d'Evau, com les altres, tenen una sèrie de conceptes bàsics i tecnicismes que cal fer servir per desenvolupar un llenguatge apropiat de la matèria. No són gaires ia més es repeteixen, però cal tenir-los molt clars per no confondre'ls, perquè en converses fora de l'àmbit històric que poden escoltar, però no tenen el mateix significat o fins i tot no s'estan fent servir adequadament, com ara: Liberalisme o Antic Règim.

6. Memoritzar

A la primera clau comentava que no cal memoritzar l'assignatura i “deixar anar” allò que s'ha llegit com un autòmat, aquest és un mal hàbit d'estudi. Primer sempre és entendre/comprendre el que llegim, però a continuació, no els hem d'aprendre i per això cal “memoritzar-ho” per després plasmar-ho. Però cal tenir en compte que aquí el terme memoritzar no és una finalitat, sinó una eina.

7. Ús d'eixos cronològics

A Història hi ha multitud de dates que situen els esdeveniments. NO cal aprendre's totes les dates, no calen totes, però són importants per ordenar els conceptes. Per això el millor és fer uns eixos cronològics a casa amb les idees bàsiques i així podem veure la successió dels fets i idees. Ens ajudaran molt per situar-nos i poder elaborar després el nostre esquema.

Esperem que us pugueu treure el màxim profit a l'hora de preparar els vostres exàmens d'Història d'Espanya de Selectivitat EvAU, EBAU o PCE UNEDasiss. Si voleu practicar amb exàmens reals, visiteu la nostra pàgina de models d'examen, i si voleu estar al corrent de les últimes novetats sobre la nostra escola i les activitats que realitzem, visiteu el nostre perfil de insta.

Mètodes per estudiar. La importància d'estudiar des del primer dia - Centre d'Estudis Luis Vives
La importància d'estudiar des del primer dia

Hola, #Vivers! Hi ha molts mètodes per estudiar, però no tots són igual d'efectius. Si sou dels que es posen a estudiar quan queden dies o hores per als exàmens tenim alguna cosa a dir-vos: no esteu sols. Molts estudiants hem comès aquest error, i per això, volem explicar-te els motius per no tornar-ho a fer. Els exàmens de Selectivitat són d‟un nivell moderat que ens exigirà un gran esforç. Hem de pensar si ens val la pena llençar per la borda un any d'estudi (o més) si no tenim tenacitat i constància.

Mètodes per estudiar. Per què no és bo estudiar només al final de curs?

Per diversos motius:

  1. La manca de temps per completar el temari complet. Es corre el risc de no poder estudiar el 100% del que consta l'examen, per la qual cosa la sort pot ser que no estigui del nostre costat i ens preguntin pel que no hem estudiat.
  2. Treballem la memòria a curt termini i molt poc la compressió. Conèixer els mecanismes sobre el que tracta un temari i plasmar-ho fa temps. Quan estudiem o llegim alguna cosa requereix una assimilació i una pràctica. Quan practiquem amb exercicis estem ubicant a la nostra memòria de llarg termini i, el més important, podem escalar en nivell de dificultat i estarem preparats per al tema següent. Si reduïm el temps d'estudi estarem en mans que recordem aquesta resposta tornant a temptejar la sort i que ens arribi la inspiració i la recordem.

Quan començar a estudiar?

Molts alumnes ens pregunten sobre quina és la càrrega lectiva setmanal que han de tenir. El primer que els diem és que depèn de quin és el nivell de partida, quant de temps queda per als exàmens i com de difícil és el temari per estudiar. Partint del cas normal que se'n desconeix el contingut o es té una idea bàsica i es tracta de la preparació a la selectivitat o un accés a grau superior, recomanem una mitjana de 80 hores d'estudi per assignatura. Aquesta quantitat d'hores depèn del que hem comentat anteriorment sobre el tipus de matèria, però ens pot donar una idea del repartiment que hem de fer.

Mètodes per estudiar. Programació setmanal

El millor és que des del primer moment tinguem un planning de l'estudi. D'aquesta manera organitzarem el temps per fer-lo servir de forma més eficient. D'aquesta manera podrem tindre temps per a lleure, treballar, viatges, etc.

Veurem els càlculs si volem preparar-nos des de setembre per als exàmens de maig/juny:

8 mesos són 32 setmanes. Suposant la quantitat d´hores que hem descrit, 80 hores, ens dóna 2,5 hores a la setmana.

Aquesta quantitat tan petita de càrrega lectiva ens pot assegurar un excel·lent resultat si el complim des del primer dia.

Si volguéssim posar-nos a estudiar quan només queden 2 mesos, aquesta quantitat setmanal s'eleva fins a 10 hores a la setmana. Pot semblar assequible, però cal afegir que, com hem comentat abans, la compressió es pot veure alterada, complicant que puguem assimilar un tema de nivell superior.

No cal oblidar tampoc que cal tenir prou temps per, almenys, repassar el que s'ha estudiat. Una de les millors formes que hi ha és planificar-ho tot per donar 3 voltes al temari. La primera ràpida per veure quins punts hem d'enfocar més l'atenció i tenir un mapa del que hem d'estudiar. Una altra volta intensa, memoritzant i comprenent els continguts. Una tercera ràpida per aclarir conceptes i llimar aquells continguts que més ens ha costat.

Conclusió

Estudiar amb una planificació ens estalviarà temps, esforç i disgustos. Tot són avantatges. Si mai no ho has fet, et convidem que ho facis. A més, si volem estudiar a la universitat, haurem de conèixer i comprendre la teoria. Crear la base des de la preparació a la Selectivitat ens assegurarà un bon començament universitari. 

Esperem que aquest article us sigui útil i que us acostumeu a estudiar les diferents matèries des del primer dia. Segur que ho noteu en els resultats.